شبکه-اینترنت، سخت افزار-زیرساخت

عضو سازمان نظام صنفی و مشاور در حوزه شبکه-اینترنت، سخت افزار-زیرساخت

شبکه-اینترنت، سخت افزار-زیرساخت

عضو سازمان نظام صنفی و مشاور در حوزه شبکه-اینترنت، سخت افزار-زیرساخت

چگونه بر روی VirtualBox یک لینوکس نصب کنیم - مقدمه

اگه شما هم علاقه مند به کامپیوتر باشید، احتمالا کنجکاو بودید که لینوکس چیه؟ آندروید و MAC OS چی هستند؟

یه زمانی برای این کنجکاوی مجبور بودیم که سیستم عامل کامپیوترمون رو کلا عوض کنیم.

بعد زمانی اومد که یه نرم افزار روی کامپیوترمون نصب میکردیم و بعد از اون این امکان رو داشتیم که چند تا سیستم عامل رو به صورت مجزا روی کامپیوترمون نصب کنیم.

از نظر تاریخی نمیدونم کدوم یکی زودتر بود، اما بعد از این زمان متوجه شدم که سیستم عامل ونیدوز 98 هم اجازه میده که بوت دو گانه داشته باشیم و اگه لینوکس نصب کنیم، بوت چند گانه.

به هر حال، حدود 10-15 سال پیش دوره ای شروع شد  که به نام دوره Virtualization، مجازی سازی معروف هست.

من در اون دوره با دو برنامه Virtual PC شرکت Connectix که بعدها میروسافت خریدش و VMWare که امروزه بسیار محبوبه آشنا شدم.

در این دوره میشد که بر روی سیستم ویندوز در حال اجرا و از طریق یکی از این دوبرنامه که روی سیستم نصبه، تقریبا تمامی سیستم عاملهای دیگه رو نصب کرد ( نمیدونم چرا، اما من نه خودم موفق شدم و نه کسی رو پیدا کردم که بتونه Novel Netware 4.x رو روشون نصب کنه )

خوب بعدها یعنی از سه و یا چهار سال قبل، من به VirtualBox که در اون زمان متعلق به شرکت Sun بود و الان کلا متعلق به Oracle هست، معتاد شدم، چون خیلی سبک تر و سریع تر از VMWare هستش، هر چند که ممکنه پایداریش به حد دومی نرسه اما کار راه اندازه.

بعد از این مقدمه، در پستهای بعدی شروع میکنم به نوشتن راهنمای تصویری ساخت یک ماشین مجازی و نصب لینوکس بر روی آن.


پستهای آموزشی به ترتیب 

1-مقدمه

2- ساخت یک ماشین مجازی

3- تنظیمات ماشین مجازی

4- نصب لینوکس - مرحله متنی نصب

5- نصب لینوکس - مرحله گرافیکی نصب

6- نصب لینوکس - مرحله پایانی


امیدوارم مفید فایده باشه

نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی سه‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:23 ق.ظ http://madareirani.iranblog.com

بسسسسسسسسسسسسسار
بـــــــــــــــــــــســـــــــــــــــــــــــــیــــــــــــــــــار عالی
واقعا خسته نباشید

راستی این آدرس لینک سایتت ، رو که اومدم ببینم، جناب گوگل بهمون پیام داد این سایت از یه سایت دیگه، مالویر میفرسته رو سیستمتون بگوش باشید

نگی نگفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد